Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009

Ανακύκλωση, η λύση στη μόλυνση του περιβάλλοντος..

Καλησπέρα σας..

Το σημερινό θέμα της ανάρτησης είναι η ανακύκλωση, μια πράξη ή ακόμα μια συνήθεια που πρέπει ν'αποκτήσουμε όλοι μας, έτσι ώστε να μειώσουμε την περιβαλλοντική μόλυνση..

Τι είναι όμως η ανακύκλωση?

Με τον όρο Ανακύκλωση εννοείται ο διαχωρισμός των απορριμμάτων σε επιμέρους συστατικά ή ομοιογενείς κατηγορίες συστατικών και η επαναφορά τους στο φυσικό και οικονομικό κύκλο.


Τα σημαντικότερα προς ανακύκλωση υλικά με βάση τις ποσότητές τους στα απορρίμματα είναι τα ακόλουθα. Κατ’ αρχάς το χαρτί αποτελεί το 15-25% (κ.β.) των απορριμμάτων και μπορεί να διαχωρίζεται και σε τρείς ποιότητες. Το γυαλί αποτελεί το 3-7% (κ.β.) των απορριμμάτων και μπορεί να διαχωρίζεται και σε τρείς ποιότητες ανάλογα με το χρώμα του. Τα μέταλλα αποτελούν το 3-5% (κ.β.) των απορριμμάτων. Το σημαντικότερο μέταλλο είναι το αλουμίνιο (~0.6% κ.β.) για το οποίο υπάρχει σημαντικό οικονομικό ενδιαφέρον, λόγω της υψηλής τιμής του. Τέλος, τα πλαστικά αποτελούν το 10-20% (κ.β.) των απορριμμάτων και τα σημαντικότερα είναι το πολυαιθυλένιο (χαμηλής και υψηλής πυκνότητας), το PET, το PVC, το πολυπροπυλένιο και το πολυστυρένιο. Με εξαίρεση τα πλαστικά για όλα τα υπόλοιπα υλικά δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στο διαχωρισμό τους, ούτε στην ανακύκλωσή τους ή στην απορρόφησή τους από τις ελληνικές βιομηχανίες, από τη στιγμή που τηρούνται στοιχειώδεις προϋποθέσεις καθαρότητας των υλικών. Αντίθετα, για τα πλαστικά υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο διαχωρισμό τους και στην καθαρότητά τους.

Δυστυχώς όμως, η πορεία της ανακύκλωσης στη χώρα μας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει, όμως, σημαντικότατα βήματα και κατακτήσεις, τα οποία θα πρέπει να επιταχυνθούν αποφεύγοντας ταυτόχρονα τα λάθη, που μπορούν να μας πάνε αρκετά πίσω.

Υπάρχουν αρκετά θέματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση που ακόμα δεν έχουν επιλυθεί, όπως πχ οι σοβαρές καθυστερήσεις που παρατηρούνται αλλά και οι λανθασμένες επιλογές από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ

Το θέμα του περιβάλλοντος ΔΕΝ πρέπει να συνδέεται με ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ !
Όσο είναι νωρίς ας το καταλάβουμε γιατί η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ!

Επιπλέον, υπάρχουν ακόμα πολλοί δήμοι που δεν έχουν μπει στο πρόγραμμα. Οι πολίτες πρέπει να πιέσουν ατομικά αλλά και συλλογικά, ιδιαίτερα τους μεγάλους Δήμους (Αθήνα, Πειραιά, Περιστέρι κλπ), ώστε να συνεργαστούν μέσα στο 2009 με σοβαρότητα στην προσπάθεια μείωσης κι ανακύκλωσης.

Η ανακύκλωση αφορά ΟΛΟΥΣ σε όποιο μέρος της χώρας και αν διαμένουν γιατί τα οφέλη είναι άμεσα και ουσιαστικά για όλους..!

Γνωρίζατε ότι γίνεται ανακύκλωση ημι-ακάθαρτων νερών («γκρίζα νερά»)?

Νερά τα οποία είναι ημι-ακάθαρτα (προέρχονται από το νιπτήρα, το νεροχύτη, το μπάνιο, το πλυντήριο ρούχων), αλλά όχι ακάθαρτα (δεν προέρχονται από την λεκάνη της τουαλέτας) ονομάζονται 'γκρίζα νερά'.
Τα ημι-ακάθαρτα νερά χρησιμοποιούνται για επιλεγμένες χρήσεις (κυρίως στην τουαλέτα), για αστικές χρήσεις (στις οικοδομές) και για άρδευση (κήπων, πάρκων, ταρατσόκηπων), υποκαθιστώντας τη χρήση του πόσιμου καθαρού νερού, όπου δεν είναι απαραίτητη η υψηλή ποιότητά του.

Η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των νερών είναι πραγματικότητα σε πολλές χώρες - ΗΠΑ, Αυστραλία, Γαλλία, Ισραήλ, Κύπρο, Τυνησία, Γερμανία, Μαρόκο - οι οποίες αξιοποιούν νερά από βιολογικούς καθαρισμούς είτε για αστικές, είτε για γεωργικές χρήσεις. Σε ορισμένες χώρες δίνεται έμφαση και στην ανακύκλωση των «γκρίζων νερών» μετά από επιτόπου επεξεργασία στο κτίριο.


Πως μπορεί να γίνει η ανακύκλωση τους?

Ένα συνηθισμένο σύστημα είναι η συλλογή νερών από τις επιλεγμένες χρήσεις, η μεταφορά τους με χωριστό δίκτυο σωληνώσεων σε μια δεξαμενή προσωρινής αποθήκευσης, η επεξεργασία και ο καθαρισμός τους με απλά συστήματα και η μεταφορά τους σε μια δεξαμενή αποθήκευσης, απ’ όπου διοχετεύονται συνήθως στο καζανάκι της τουαλέτας ή για την άρδευση κήπων και επιλεγμένων καλλιεργειών.

Έπειτα, θέλετε να σας δείτε ποια είναι τα οφέλη από την ανακύκλωση?

Κατ’ αρχάς η εξοικονόμηση ενέργειας για την παραγωγή των πρώτων υλών από την ανακύκλωση των υλικών είναι πολύ σημαντική. Για το γυαλί φθάνει το 90%, για το λευκοσίδηρο το 78%, για το αλουμίνιο το 95% και για το PET το 99%. Σε επίπεδο παραγωγής προϊόντων, το ενεργειακό όφελος από την ανακύκλωση είναι 68% (ή 2,7 Kwh/kg) για το χαρτί, 31% (ή 0,32 Kwh/kg) για το γυαλί, 95% (ή 49 Kwh/kg) για το αλουμίνιο και 85-90% (ή 7,4 Kwh/kg) για τα πλαστικά.

Επιπρόσθετα, η ανακύκλωση ενός τόνου χαρτιού που ανακυκλώνεται εξοικονομεί 15-20 δέντρα, 30 κυβικά μέτρα νερού, εκατοντάδες κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας και περίπου 230 κιλά ισοδυνάμου πετρελαίου. Αν μάλιστα υπολογιστεί ο πλήρης κύκλος παραγωγής και διάθεσης του χαρτιού, τότε η ανακύκλωση εξοικονομεί 700-900 κιλά ισοδυνάμου πετρελαίου ανά τόνο χαρτιού. Για κάθε ένα τόνο ανακυκλωμένου γυαλιού εξοικονομούνται 1,2 τόνοι πρώτων υλών (ΕΛΚΕΠΑ, 1986) και 180-200 κιλά καυσίμου.

Επίσης, το γυαλί σε αντίθεση με το χαρτί μπορεί να ανακυκλωθεί πολλές φορές χωρίς αλλοίωση, καθώς επίσης χαρακτηρίζεται από μηδενική διαπίδυση προς το περιεχόμενο. Για όλους αυτούς τους λόγους, το γυαλί θεωρείται για πολλές χρήσεις ίσως το φιλικότερο προς το περιβάλλον υλικό, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με προγράμματα επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης. Τέλος, για κάθε τόνο αλουμινίου που ανακυκλώνεται εξοικονομούνται περισσότεροι από 4 τόνους βωξίτη, 500 Kg σόδας, 100 Kg ασβεστόλιθου, 700 Kg κάρβουνο πετρελαίου, 25 Kg κρυολίτη και 35 Kg φθοριούχου αλουμινίου (Aluminium Beverage cans).

Με την ανακύκλωση μειώνεται ο όγκος των απορριμμάτων και μεγαλώνει έτσι ο χρόνος ζωής των χώρων ταφής. Πρακτικά μπορεί να διπλασιασθεί ή τριπλασιασθεί ή να αυξηθεί πολύ περισσότερο ο χρόνος ζωής των ΧΥΤΥ, ανάλογα με τη μείωση των απορριμμάτων που θα επιτευχθεί, με τεράστια οικονομικά οφέλη για όλη την κοινωνία, που σε πανελλαδικό επίπεδο είναι της τάξης μερικών τρις δρχ./20ετία.

Παράλληλα, οι χρόνοι αποδόμησης μέσα σε ένα χώρο ταφής των απορριμμάτων των σημαντικότερων υλικών που μπορούν να ανακυκλωθούν (μέταλλα, πλαστικά, γυαλί), είναι πολύ μεγαλύτεροι από τους χρόνους αποδόμησης των υπολοίπων υλικών. Άρα, η αποδόμηση των υπολοίπων υλικών μπορεί να ολοκληρωθεί σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα από ότι πριν, με αποτέλεσμα ο χώρος ταφής να μπορεί να αποκατασταθεί και να διαμορφωθεί για άλλες χρήσεις πολύ πιο γρήγορα.

Η ανακύκλωση υλικών για να πετύχει θα πρέπει να οργανωθούν κατάλληλα για κάθε περιοχή προγράμματα ανακύκλωσης, το είδος των οποίων θα επιλεγεί από μια πληθώρα σχετικών μοντέλων και τεχνικών που εφαρμόζονται διεθνώς. Τα μοντέλα συλλογής και ανακύκλωσης των υλικών μπορούν να είναι συνεχή ή περιοδικά, ανάλογα με τις συνθήκες κάθε περιοχής. Τέτοια μοντέλα είναι τα Μοντέλα συλλογής με κάδους (με ένα ή περισσότερους κάδους και πολλών τύπων), το Μοντέλο συλλογής πόρτα-πόρτα, το Μοντέλο συλλογής με ραντεβού και το Μοντέλο συλλογής με Κέντρο Ανακύκλωσης. Για την επιτυχία του οποιοδήποτε μοντέλου εφαρμοσθεί σε κάθε περιοχή θα πρέπει να συμπληρώνεται και με εκτεταμένα και συνεχή προγράμματα ενημέρωσης των πολιτών.

Μήπως ήρθε η στιγμή ν'ανακυκλώσουμε καθετί μας είναι άχρηστο?

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ!

Κλείνοντας, απαιτείται μεγαλύτερη υπευθυνότητα και από τους ίδιους τους πολίτες, (όλους εμάς, όλους εσάς) ώστε να μειώσουν, μέσα από τις επιλογές τους, την ποσότητα των απορριμμάτων που παράγουν, να ξεχωρίζουν στο σπίτι και στη δουλειά τα προς ανακύκλωση υλικά, να μην τα επιβαρύνουν με άλλα σκουπίδια (κυρίως αποφάγια). Η συστηματική, εξειδικευμένη και μακροχρόνια ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση των πολιτών συμβάλει καθοριστικά στην κριτική κατανάλωση και στη σωστή συμμετοχή των πολιτών στα προγράμματα ανακύκλωσης.

Ελπίζω, με τον τρόπο μου, να σας ευαισθητοποίησα έστω και λιγό για το καλό ΟΛΩΝ μας αλλά και των επερχόμενων γενεών που έρχονται..

Σας χαιρετώ προσωρινά..

ΥΓ. Μεγάλο μέρος των παραπάνω πληροφοριών ανήκουν σε άρθρα που βρήκα ψάχνοντας στο in.gr ( γιατί πάντα είναι σωστό ν'αναφέρουμε την πηγή των πληροφοριών μας )

ΥΓ.2. Η συγκεκριμένη ανάρτηση "ντύθηκε" μουσικά από έναν νέο καλλιτέχνη, τον Βασίλη Ανεμογιό και από το τραγούδι του με τίτλο "μείνε"

Τίτλος: Μείνε
Στίχοι: Ανεμογιός Βασίλης
Μουσική: Ανεμογιός Βασίλης
Πρώτη Εκτέλεση: Ανεμογιός Βασίλης

Στη γέφυρα του φεγγαριού
σ' έχω σφιχτά στην αγκαλιά μου.
Γίνεσαι χάδι του ουρανού,
ανάσα μες στα όνειρά μου.
Γίνεσαι χάδι του ουρανού,
ανάσα μες στα όνειρά μου.

Γίνε μαζί μου ουρανός,
γίνε αστέρι μου και φως.
Κλαίνε οι στάλες της βροχής,
λιώνουν οι πάγοι της ψυχής.
Μείνε, μη μ' αφήνεις μονό μου.
Μείνε σα σκιά στον δρόμο μου.
Μείνε μη μ' αφήνεις μονό μου.
Μείνε…

Απόψε κρατάς μια καρδιά
μαζί κρατάς και το μυαλό μου.
Στα δυό σου χείλη έχω βρει
ένα μικρό θεό δικό μου.
Στα δυό σου χείλη έχω βρει
ένα μικρό θεό δικό μου.

Γίνε μαζί μου ουρανός,
γίνε αστέρι μου και φως.
Κλαίνε οι στάλες της βροχής,
λιώνουν οι πάγοι της ψυχής.
Μείνε, μη μ' αφήνεις μονό μου.
Μείνε σα σκιά στον δρόμο μου.
Μείνε μη μ' αφήνεις μονό μου.
Μείνε…

Μείνε, μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Μείνε σα σκιά στον δρόμο μου.
Μείνε μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Μείνε…

Μείνε, μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Μείνε σα σκιά στον δρόμο μου.
Μείνε μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Μείνε…

Μείνε, μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Άκου λίγο τον πόνο μου.
(Μείνε...) Μη μ' αφήνεις μόνο μου.
Μείνε...

Ορίστε και το Link: http://www.youtube.com/watch?v=s0b5UVHNLK8

Καλή Ακρόαση!

Σας το προτείνω ανεπιφύλακτα!

ΥΓ.3. .Να προσέχετε όσους αγαπάτε πραγματικά και να το δείχνετε με πράξεις κάθε στιγμή γιατί πραγματικά το χαμόγελο της στιγμής είναι ανεκτίμητης αξίας..

ΥΓ.4. Κάθε δάκρυ που κυλάει είναι εξαγνισμός της ψυχής..

Δεν υπάρχουν σχόλια: